راهنمای سئو تکنیکال برای سایتهای بزرگ و پیچیده

چک لیست سئو تکنیکال مهمترین مواردی که در SEO Technical باید به آنها توجه کرد

این کد به گوگل می‌گوید صفحه سایت شما درباره چه چیزی است و به کسب رتبه آن در صفحه نتایج موتور جستجو، کمک می‌کند. یکی از رایج‌ترین انواع داده‌های ساختاریافته، اسکیما مارک‌آپ نام دارد که همچنین شامل فهرست‌ها و جداول می‌شود. سئو فنی شامل تمام مولفه‌هایی می‌شود که سایت شما را سریع، موبایل‌ و کاربر پسند و کاربردی می‌کنند. کدهای HTML یک زبان نشانه گذاری برای موتورهای جستجوگر است و به ربات های گوگل کمک میکند تا صفحات سایت را راحت تر درک کنند و بفهمند که در هر کدام از صفحات سایت چه چیزی قرار دارد. در واقع با بهینه سازی کدهای HTML، ربات ها راحت تر و بهتر مفهوم صفحات سایت را درک و سریعتر آنها را ایندکس میکنند.

مطابق با تغییرات سال‌های اخیر در الگوریتم‌های گوگل، بردکرامب‌ها حالا مستقیما روی SEO اثرگذار هستند و حتی گزارشی مخصوص در مورد داده‌های ساختار یافته در سرچ کنسول نیز دارند. این داده‌ها به اندازه‌ای اهمیت دارند که گوگل، آنها را در نتایج جستجو نیز نشان داده و از آنها برای مدیریت هرچه بهتر اطلاعات استفاده می‌کند. متاسفانه، بسیاری از کاربران به اشتباه برخی از فایل‌های CSS و JS را از طریق این فایل بلاک می‌کنند و همین موضوع نیز باعث می‌شود تا موتورهای جستجو، سایت را به گونه‌ای که باید، نبینند. از این فایل بیشتر در مواقعی استفاده می‌شود که نمی‌خواهید موتورهای جستجو، یک یا چند بخش خاص از سایت شما را در خود ایندکس کنند. به صورت پیش‌فرض، شما می‌توانید این فایل را با ورد کردن عبارت «robots.txt/» به انتهای آدرس سایت خود مشاهده کنید.

به همین دلیل در ابتدا نیاز است که کلمات کلیدی سایت خود را با توجه به بذر هر کدام شناسایی کنید. پروتکل های HTTP امنیت کافی را دارا نبوده و به راحتی می‌توانند از اطلاعات کاربران سو استفاده کنند. همچنین این مسئله از امنیت داده محافظت کرده و اعتماد کاربران را جلب می‌کند. علاوه بر سئوی های داخلی و خارجی، بخشی از سئو مربوط به بخش های فنی و زیرساخت سایت می‌شود. اگر استراتژی شما استفاده از url های انگلیسی است، کافی است کلمه کلیدی خود را با گوگل ترنسلیت ترجمه و سپس به عنوان لینک استفاده کنید. رقابت کردن در کلمات کلیدی طولانی یا اصطلاحا long tail راحت تر بوده و هزینه کمتری را می‌طلبد.

با استفاده از این ابزار می‌توانید فاکتورهای مختلفی را برای سایت خود بررسی کنید، آن هم در دستگاه‌های مختلف! گزارش این ابزار شامل یک امتیاز کلی از 0 تا 100 است اما جزئیات بسیار خوبی هم ارائه می‌کند. اگر گزارش کلی بالای 90 درصد باشد، یعنی سایت در وضعیت خوبی قرار دارد اما باز هم قابلیت بهبود دارد. این ابزار در نهایت راه‌کارهای بسیار خوبی ارائه می‌کند که با استفاده از آن می‌توانید وضعیت سئو تکنیکال سایت خود را بهبود ببخشید. این ابزار زمانی کاربرد دارد که می‌خواهید تست سازگاری سایت را با موبایل بگیرید.

نقشه سایت XML راهنمایی برای موتورهای جستجو است که ساختار سایت شما را نشان می‌دهد. تصاویر یکی از عناصر اصلی هر وب‌سایتی هستن و می‌تونن کلی اطلاعات به‌صورت بصری به کاربرها منتقل کنن، ولی اگه به‌درستی بهینه نشن، می‌تونن سایتت رو سنگین و کند کنن. بهینه‌سازی تصاویر یعنی تصاویر سایتت رو طوری فشرده‌سازی کنی که هم کیفیت خوبی داشته باشن و هم حجم کمی. حتماً می‌دونی که الان خیلی از افراد بیشتر با گوشی موبایل خودشون وب‌گردی می‌کنن. پس اگه سایتت روی موبایل خوب کار نکنه، تقریباً نصف کاربرهات رو از دست می‌دی.

این استراتژی شامل مجموعه‌ای از تکنیک‌ها مانند تحقیق کلمات کلیدی، سئو داخلی صفحه، سئو فنی و بک لینک سازی است. سئوی تکنیکال (Technical SEO) بخشی از فرآیند سئو سایت است که شامل بهینه‌سازی بخش‌های فنی سایت می‌شود. زمانی که ربات موتورهای جستجو وارد سایت شما می‌شود، اگر بتوانند در کمترین زمان ممکن به بخش‌های مختلف یک صفحه دسترسی پیدا کنند، شانس بیشتری برای گرفتن رتبه بهتر خواهید داشت. این در حالی است که طولانی شدن زمان بارگذاری و بررسی یک صفحه توسط ربات‌ها، امتیاز منفی برای سئو سایت خواهد بود. المان‌ها و عناصر مهم سئوی فنی شامل خزش (Crawling) یا همان یافتن صفحات جدید و آپدیت شده، نمایه سازی (Indexing)، رندر شدن سایت (Rendering) و معماری و ساختار وب سایت (website architecture) است.

با این حال اگر سایت شما در رابطه با اخبار روز، تولید محتوا می کند، نیاز به تمرکز برروی جذب مخاظب و افزایش بازدید است. اگر بارگذاری تصاویر یا رسانه ها با حجم بالا انجام شود باعث افت سرعت و بازخورد منفی تجربه کاربری می شود. برای همین بهتر است قبل از بارگذاری در سایت به حجم فایل رسانه ها دقت کنید. شاید درباره فرست ایمپرشن شنیده باشید، همان چیزی که در اولین برخورد با آدم ها آن ها را قضاوت می‌کنید. خواننده با خواندن ابتدای محتوای شما تصمیم می‌گیرد که آن را ادامه دهد و یا از صفحه خارج شود. به روز رسانی محتوا ها باید به صورت دائمی صورت بگیرد تا رتبه های شما همیشه در جایگاه برترین بمانند.

محتمل­ترین دلیل 404ها و لینک­های شکسته این است که شما صفحه­ای داشتید که در ابتدا در یک URL خاص زندگی می­کرد، اما URL را تغییر دادید یا به صفحه نیاز نداشتید، بنابراین آن را حذف کردید. هنگامی که هر یک از این موارد رخ می­دهد، مطمئن شوید که یک تغییر مسیر 301 را تنظیم کنید تا به کاربران خود اجازه دهید به صفحات جدید ارسال شوند. وقتی صفحه­ای خراب می­شود، ربات­های اسکن کننده مانند عنکبوت­ها و خزنده­های موتور جستجو نمی­توانند با موفقیت در سایت شما حرکت کنند. اطمینان از اینکه وب سایت شما عاری از کد 404 و لینک­های شکسته است می­تواند تجربه کاربر را بهبود بخشد و رتبه نتایج جستجو را در راستای تکنیکال سئو بهبود بخشد. Technical SEO زیرمجموعه‌ای از سئو است که شامل بهینه‌سازی زیرساخت وب‌سایت شما می‌شود تا بتوان آن را به راحتی توسط موتورهای جستجو، جستجو و فهرست کرد. همچنین با اجزای فنی وب سایت شما مانند نقشه سایت، سرعت صفحه، ساختار URL، طرحواره، ناوبری سایت و موارد دیگر سروکار دارد.

این آدرس منحصر به فرد، مانند آدرس خانه، به مرورگر شما می‌گوید که برای پیدا کردن محتوای مورد نظر به کجا مراجعه کند. URLها به شما این امکان را می‌دهند که به راحتی به هر نقطه از وب دسترسی پیدا کنید. URLها مانند برچسب‌های روی کتاب‌ها هستند که به شما کمک می‌کنند کتاب مورد نظر خود را پیدا کنید. یک URL از چند بخش اصلی تشکیل شده است که هر کدام وظیفه خاصی را بر عهده دارند. پروتکل، اولین بخش URL است و نشان می‌دهد که از چه پروتکلی برای دسترسی به منبع استفاده می‌شود.

در واقع فایل Robots فایلی است که به ربات های موتور های جست و جو می‌گوید در کدام صفحات سایت جستجو کنند و همچنین از جست و جو در کدام صفحات خودداری کنند. اگر یک سایت معماری و ساختار درستی داشته باشد، موتورهای جستجو راحت‌تر آن را درک می‌کنند. هر چقدر درک موتورهای جستجو از صفحات سایت شما بهتر باشد، شانس بیشتری برای ایندکس شدن دارید و سرعت ایندکس هم بسیار بالا می‌رود. برای ایجاد ساختار مناسب بهتر است ابتدا نوع ساختار را مشخص کنید و سپس آن را پیاده‌سازی کنید. متخصص سئو تکنیکال با بهینه سازی ساختار سایت و صفحه بندی مناسب کمک می‌کند که بودجه‌ کراولر بصورت درست و بهینه استفاده شود. هر وب سایتی یک معماری یا ساختار خاص دارد که صفحات در قالب این چهارچوب تعریف می‌شوند.

HTTPS یه پروتکل امنه که ارتباط بین کاربر و سرور رو رمزنگاری می‌کنه و اطلاعات حساس مثل اطلاعات کارت اعتباری رو محافظت می‌کنه. چطور صفحات یتیم رو پیدا کنیم؟ ابزارهایی مثل Screaming Frog یا Ahrefs بهت کمک می‌کنن تا صفحات یتیم رو پیدا کنی. وقتی این صفحات رو پیدا کردی، باید مطمئن بشی که توی محتوای دیگه یا از طریق منوی سایت بهشون لینک داده شده. ساختار URL سایتت مثل یه آدرس پستی برای صفحاتته؛ هرچی ساده‌تر و مرتب‌تر باشه، گوگل و کاربر راحت‌تر می‌تونن پیداش کنن. ابزارهای مختلفی مثل Yoast SEO برای وردپرس یا Google XML Sitemaps هستن که می‌تونن این فایل رو برات بسازن.

سئو تکنیکال از آن دسته اقدامات ضروری است که می‌تواند تأثیرات بزرگی در رتبه‌بندی سایت شما در نتایج جستجو داشته باشد. با رعایت اصول و استانداردهای سئو تکنیکال، شما می‌توانید موتورهای جستجو را کمک کنید که سایت شما را بهتر درک کرده و آن را در نتایج جستجو به‌درستی رتبه‌بندی کنند. همچنین، بهینه‌سازی تکنیکال سایت باعث بهبود تجربه کاربری می‌شود که در نهایت منجر به افزایش ترافیک و ارتقاء کسب‌وکار آنلاین شما خواهد شد. داده‌های ساختاریافته به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا محتوای سایت شما را بهتر درک کنند و نتایج جستجوی غنی‌تری ارائه دهند. استفاده از نشانه‌گذاری اسکیمای (Schema Markup) برای اطلاعات محصولات، نظرات مشتریان، رویدادها و سایر محتواها می‌تواند به بهبود رتبه‌بندی سایت و افزایش نرخ کلیک (CTR) کمک کند.

در تصویر زیر برچسب موضوع یا دسته سئو تکنیکال را می‌بینید که در پایان یکی از محتواهای مربوط به این دسته گذاشته شده است. تصویر دوم نیز صفحه‌ی این برچسب را نشان می‌دهد که همه‌ی محتواهای موجود در بلاگ آمانج که این برچسب را دارند، در آن جمع‌آوری شده است. HTTPS باعث افزایش امنیت سایت می‌شه و اطلاعاتی که بین سرور و کاربر رد و بدل می‌شه رو رمزگذاری می‌کنه. گوگل از سال 2014 به سایت‌های دارای HTTPS امتیاز مثبت می‌ده و کاربرها هم اعتماد بیشتری به سایت‌هایی با این پروتکل دارن. چطور استفاده کنیم؟ برای اضافه کردن داده‌های ساختاریافته، می‌تونی از ابزارهای آنلاینی مثل Google Structured Data Markup Helper استفاده کنی یا به‌صورت دستی کدهای Schema رو به سایتت اضافه کنی. در ادامه، به بررسی برخی از مهم‌ترین اجزای سئو تکنیکال خواهیم پرداخت که باید در هر سایت رعایت شوند.

سئو تکنیکال به بهینه‌سازی فنی سایت مربوط می‌شه که شامل مواردی مثل سرعت سایت، ساختار لینک‌ها، امنیت (HTTPS)، و بهبود عملکرد صفحات می‌شه. در حالی که سئو داخلی بیشتر به محتوا و بهینه‌سازی متن و کلمات کلیدی مربوطه. در این مقاله از سایت کلاسیتو، به بررسی سئو تکنیکال و اهمیت آن در بهینه‌سازی وبسایت‌ها می‌پردازیم. با استفاده از تکنیک‌های سئو تکنیکال، می‌توانید تجربه کاربری بهتری را برای بازدیدکنندگان خود فراهم کنید و همزمان رتبه سایت خود را در نتایج جستجو بهبود ببخشید. با توجه به افزایش استفاده از دستگاه‌های موبایل برای جستجو، موبایل فرندلی بودن سایت به یک ضرورت تبدیل شده است. Google نیز از الگوریتم Mobile-First Indexing استفاده می‌کند، به این معنی که نسخه موبایلی سایت شما در اولویت برای ایندکس شدن قرار دارد.

این نقشه کمک می‌کنه گوگل تمام صفحات مهم سایتت رو پیدا کنه و راحت‌تر اونا رو ایندکس کنه. بدون نقشه سایت، گوگل ممکنه صفحات مهم رو نادیده بگیره یا کلاً فراموش کنه که بعضی از اون‌ها رو ایندکس کنه. این خطاها حتی روی تجربه کاربر هم تأثیر منفی دارن، چون کاربرها نمی‌تونن به صفحات مورد نظرشون دسترسی پیدا کنن و احتمالاً از سایتت خارج می‌شن. ما یه چک‌لیست کامل از سئو تکنیکال برات آماده کردیم تا بتونی مشکلات فنی رو شناسایی و حل کنی و بهترین تجربه ممکن رو برای کاربرهات فراهم کنی. ابزاری رایگان از گوگل برای بررسی سرعت بارگذاری و بهینه سازی عملکرد سایت. اولین قدم در سئو تکنیکال (Technical SEO)، شناسایی مشکلات و نواقص وب سایت است.

ماژول جاسازی شده Lighthouse یک فناوری پایه است که توسط ابزار بینش PageSpeed ​​(جداگانه) استفاده می شود.

در این مقاله، به بررسی جامع فرآیند سئوی تکنیکال از خزیدن (Crawling) تا ایندکس شدن (Indexing) خواهیم پرداخت و نکات کلیدی و به‌روزترین راهکارهای بهینه‌سازی را ارائه خواهیم داد. هر چقدر سایتتان از نظر فنی بهینه‌تر باشد، گوگل راحت‌تر به صفحات سایت شما دسترسی پیدا می‌کند. دلیلش این است که سایت در مدت زمان کمتری برای گوگل قابل بررسی است و به مرور زمان، محبوبیت سایت نزد گوگل بیشتر می‌شود. در چنین شرایطی مدت زمان ایندکس شدن صفحات سایت در گوگل ممکن است به کمتر از چند دقیقه برسد. این در حالی است که اگر سئو تکنیکال سایت به خوبی انجام نشده باشد، ممکن است ایندکس صفحات بلافاصله بعد از انتشار صفحه انجام نشود.

و موفقیت هرکسی در کسب و کار اینترنتی، وابسته به دانش سئو و بهینه سازی وب سایت است. همواره همه موسسات و شرکت ها ، در عصر امروزی به وب سایتی برای معرفی خدمات و محصولات خود نیاز دارند . این خدمات و محصولات برای دیده شدن و فروش باید در گوگل و سایر موتور های جستجو دیده شوند که انجام این کار به عهده سئو است . ابزارهای مختلف سئو سایت برای سنجش اقداماتی که کارشناس سئو برای بهینه‌کردن مؤلفه‌های تکنیکال سئو (معماری و نقشه سایت، سرعت سایت و محتواهای کپی) انجام داده است،‌ به او کمک می‌کنند. ساختار درست و منطقی وب‌سایت به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوای سایت را به درستی ایندکس کنند.

معمولاً صفحاتی از وب دچار مشکل رندر در تکنیکال سئو می‌شوند که بخش‌های کلیدی محتوای آن‌ها به جاوا اسکریپت/AJAX وابسته است. شایان‌ذکر است که درک ساختارهای پیچیده جاوا اسکریپت می‌تواند برای موتورهای جستجو چالش‌برانگیز باشد. برخی از این صفحات عملاً برای موتورهای جستجو نامرئی هستند و طبیعتاً به‌عنوان صفحاتی غیر بهینه شناسایی می‌شوند. در چنین شرایطی رتبه‌بندی برای عبارات و کلمات کلیدی موردنظر بسیار سخت و حتی غیرممکن خواهد شد. تسلط بر اصول اولیه سئو تنها آغاز راه بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو است. اگر واقعاً قصد دارید که از رقبای خود سبقت بگیرید، باید پای خود را فراتر از اصول اولیه بگذارید.

این تصور غلط وجود دارد که سئو محتوا و لینک‌سازی خارجی مهم‌ترین جنبه‌های SEO سایت محسوب می‌شوند. اما تکنیکال سئو نیز به‌اندازه‌ی سئو داخلی و محتوا مهم و تعیین‌کننده است و اغراق نیست اگر ادعا شود که حتی مهم‌ترین بخش سئو، همین بخش فنی است. اگر ربات‌های خزنده نتوانند وارد صفحات وبسایت شوند، موتور جستجو آن وبسایت را نمی‌بیند و اساسا کار به بررسی اینکه وبسایت فاکتورهای مهم در رتبه‌بندی را رعایت کرده یا نه و رتبه‌دهی به آن نمی‌رسد. سئو تکنیکال یکی از مهم‌ترین بخش‌های بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) است که اغلب نادیده گرفته می‌شود، اما تأثیر چشمگیری بر روی رتبه‌بندی سایت‌ها در موتورهای جستجو دارد. اگرچه سئو محتوای سایت و لینک‌سازی خارجی از جمله عواملی هستند که بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند، سئو تکنیکال می‌تواند تفاوت بزرگی در نتایج جستجو ایجاد کند.

زیرا با استفاده از همین زبان برنامه نویسی است که می توانید سایت خود را برای خزنده های گوگل بهینه کنید تا بهتر بتوانند صفحات شما را بخوانند و ایندکس کنند. جاوااسکریپت به شما کمک می کند تا متوجه شوید آیا صفحات شما برای ربات های گوگل خوانایی دارد یا نه. با این کار هم سرعت بارگذاری صفحات را بالا می برید و هم سرعت ایندکس شدن آنها را. یک وب‌سایت با ساختار مناسب به کراولرها کمک می‌کنند تا بتوانند به راحتی تمام صفحات موجود در سایت را بررسی و کراول کنند. به عنوان مثال، اگر یک وب‌سایت دارای ساختار مسیریابی پیچیده و گیج‌کننده باشد، کراولرها مجبورند برای یافتن تمام صفحات موجود در سایت تلاش زیادی کنند که ممکن است برخی از صفحات کراول نشوند. بعضی از اقدامات را کارشناسان سئو می‌توانند انجام دهند و برای بهینه‌سازی مواردی هم می‌شود از افزونه‌ها کمک گرفت.

مهدیه اسماعیلی هستم، دانشجوی برتر دوره متخصص سئوی آمانج، علاقه‌مند به نوشتن و سئو و دنیایی که گوگل قرار است خلق کند. افزونه هایی مانند Yoast SEO و Rank Math به شما اجازه می دهند که بدون نیاز به ویرایش کد HTML، متاتگ ها را اضافه یا ویرایش کنید. روش یادگیری خود را با کلاسیتو تغییر دهید، با ابزارها و منابع پیشرفته‌ای که به شما کمک می‌کنند به اهداف خود برسید و پتانسیل خود را به حداکثر برسانید. تمام منابع سرور در اختیار شماست و به راحتی می‌توانید تغییرات مدنظرتان را اعمال کنید.امنیت، سرعت و پایداری بالا برای میزبانی پروژه‌های بزرگ. ما در شرکت دیجیتال مارکتینگ آوادیس تیمی متشکل از طراحان، برنامه نویسان وب و کارشناسان بازاریابی دیجیتال هستیم. با استفاده از جدیدترین راه حل های مبتنی بر وب و جدیدترین تکنولوژی ها و ترندهای روز فناوری، به رونق کسب و کار شما کمک می کنیم.

هرکدام از این موتورهای جستجو دارای ربات‌های تخصصی دیگری برای بازدید از تبلیغات، صفحات تلفن همراه و موارد دیگر هستند. GoogleAdsBot و AdldxBot برخی از این ربات‌های خزنده تخصصی را تشکیل می‌دهند. محتوا با کیفیت درصورتی که از کانال‌های بازاریابی دیگر مانند شبکه های اجتماعی برای افزایش میزان بازدید کننده استفاده کند نتیجه سریع‌تری برای سایت به دست خواهد آورد. با استفاده از تگ‌های HTML می‌شود محتوایی را برای ایندکس‌شدن به ربات‌ها معرفی کرد یا به آن‌ها گفت که صفحه‌ای را ایندکس نکنند. با کمک همین تگ‌ها می‌شود ارتباط میان محتواهای اصلی و مشابه را به ربات‌ها فهماند. اگه سایتت از HTTPS استفاده نکنه، گوگل و کاربرها به سایتت اعتماد نمی‌کنن.

در رپورتاژ خبری، شما از سایت های مختلف به صورت طبیعی و درون متنی بک لینک دریافت می‌کنید. رپورتاژ آگهی خود را در سایت های معتبر انجام دهید تا اعتبار این سایت ها به شما منتقل شود. در صورتی که مقالات شما طولانی و پر از محتوا هستند، آن را به بخش های کوچکتر تقسیم کنید. در این صورت باید یک فهرست مطالب برای دسترسی راحت مخاطب به مقاله خود اضافه کنید. فرض کنید شما در بهترین برج یک شهر در طبقه 20تم، یک رستوران شیک با امکانات فول دارید.

موتورهای جستجو مثل گوگل از ربات‌هایی به اسم "کراولر" استفاده می‌کنن تا محتوای سایت‌ها رو پیدا کنن (به این میگن خزش) و بعد اون‌ها رو به دیتابیس خودشون اضافه کنن (که بهش ایندکس میگن). به‌عنوان مثال، بهتر است به‌جای استفاده از URLهای طولانی و پیچیده، از URLهای ساده و معنیدار استفاده کنید. یکی از بزرگ‌ترین مزایای CMS این است که حتی افراد بدون دانش برنامه‌نویسی می‌توانند از آن استفاده کنند. رابط‌های کاربری گرافیکی و ابزارهای کشیدن و رها کردن (Drag and Drop) باعث شده‌اند که مدیریت وب‌سایت‌ها به کاری ساده و لذت‌بخش تبدیل شود. CMS‌ها با توجه به انواع مختلفی که دارند، می‌توانند نیازهای متنوع کاربران را برآورده کنند.

توصیه می‌شود ساختار سایت به گونه‌ای باشد که کاربر بتواند حداکثر با 3 کلیک به مقاله یا صفحه مدنظر خود برسد. در این بخش بهتر است از علم Information Architecture یا سازماندهی اطلاعات در وب سایت‌ها استفاده کنید. زمانی که کاربر از یک آدرس اینترنتی بازدید می‌کند که در وب‌سایت شما ظاهر نمی‌شود، به صفحه 404 هدایت می‌شود. نوشتن اشتباه URL در مرورگر، حذف صفحه موردنظر یا تغییر URL برخی از دلایل نمایش صفحه 404 هستند. شما باید در این صفحه به کاربران اطلاع دهید که آدرس موردنظرشان دیگر در دسترس نیست.

صفحات یتیم صفحاتی از یک وبسایت هستند که از هیچ صفحه‌ی دیگری در وبسایت به آن‌ها لینک داده نشده است. این صفحات مانند جزایری تک‌افتاده در درون یک وبسایت هستند که راه دسترسی از صفحات دیگر به آن‌ها وجود ندارد. وقتی کاربر روی آن برچسب کلیک کند، وارد صفحه‌ای می‌شود که می‌تواند تمامی محتواهای مربوط به آن دسته را یک‌جا ببیند. سرعت و سهولت ورود، خزش و خروج ربات‌های موتورهای جستجو در هر وبسایتی و سرعت ایندکس‌شدن صفحات بستگی دارد به معماری کلی وبسایت، ساختار و نقشه‌ای که تمامی صفحات یک وبسایت را به‌یکدیگر متصل کرده است. نکته اینجا است که ربات‌ها نه‌فقط باید بتوانند همه‌ی صفحات را پیدا کنند بلکه باید قادر باشند تا ارتباط میان صفحات (سلسله مراتب) را نیز درک کنند و بفهمند.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری